knidos gezisi

knidos-gezisi-39

Dionysos tapınağının ucundayız.

knidos-gezisi-40

Liman caddesinde gördüğümüz anıtsal çeşmenin üst kısmının kopyası, çeşmeye ait bu parçalar duruyormuş, ileride restore edilecek.

knidos rstaurant

Knidos restoranda oturanlar.

knidos-33

Büyük liman iskelesi, kotra ve yatlar bu limana demirliyor.

Knidos Plajı

knidos plajı

Büyük liman plajı, son yıllarda Knidos’u gezmeye gelenler buradan denize giriyorlar. Kıyı boyunca ılgın ağaçları var.

Knidos Küçük Liman

knidos küçük liman

Bu gezinin dışında gezebileceğiniz diğer bir parkuru da göstermek istiyorum. Burası Knidos’un kuzey tarafındaki küçük liman, o devirlerde askeri gemiler burada demirlermiş, şimdi sığlaştığı için ancak balıkçı tekneleri girebiliyor.
knidos-29

Gezimize antik çeşmenin karşısındaki D Kilisesinden başlıyalım, Knidos’ta bilinen 7 adet kilise olduğunu yazmıştım. 2014 yılında D Kilisesinde yapılan kazılarda kilise ve daha önce yerinde bulunan tapınağa ait bir çok parça çıkarılmış. kazılar bu şekilde devam ederse Knidos’un çehresi olumlu anlamda değişmeye devam edecek. 2014 kazılarında Kilise zemini ve mimari bölümleri ortaya çıkarılmış.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

4 yorum

1. Önce Türkiyemizi tanıyalım, sonra dünyayı tanıyalım … Datça Knidos dünya harikası bir yerdir. Datça gelip burayı görmeyen Datça ya geldim diyemez.

2. Muzaffer bey çok teşekkürler de , birçok kez mesajlarla ve bir mütevazı kitap aracılığı ile görüştüğümüz gibi, artık lütfen M.Ö.340’larda yapıldığı bir şehir efsanesi (City legend) haline gelen Burgaz’dan taşınma öyküsünü tanıtım levhanızdan çıkartıp ziyaretçilere aykırılığı bilim adamları tarafından kanıtlanmış bir fikre kapılmamalarını sağlasanız diyorum. Başarı dileklerimizle… Esin – A.Bilgin Turnalı.

3. Arkadaşlar bir konuya değinmek istiyorum.
    2 Gün önce Datça ve çevresini gezmek istedik.
    Knidos merak ettik uzun ve dolambaçlı bir yolu katetdik, vardık knidosa ve bir gişe ile demir kapıya. Gişedeki görevliye söyledim şöyle bir bakayım sonra bilet alalım diye, olmaz dedi gişedeki görevli, bakacaksan demir parmaklık kapının dışından bakacaksın. Arkadaş bak 4 kişiyiz diğer arkadaşlar burada kaçıp gitmeyeceğiz ya falan, olmaz dedi. aldık biletlerimizi bir arkadaşın müze kartı vardı, bir arkadaşımızın işbank kredi kartından müze kart kullandı, 2 kişi 10+10= 20 lira verdik girdik.
    Şimdi konu burada arkadaşlar, Alan geniş içeride kafe restaurant ve bar var. Ayrıca önemli olan kazı ve tarih araştırma bölümü var ki, tel ile çevrili,
    Sahaya girdiğimizde 2. bir gişe ve kapı var meğerse asıl olarak eğer kazı ve tarihi bölgeye gireceksek para vererek bilet almak gerekliymiş, yani biz o kadar yolu gittik ama, kafede birer çay veya soğuk bişeyler içelim desek, boşuna para ödemişiz, öndeki deli dumrul gişesinde.
    Sonra çıkarken sordum, mesela biz kafeye gidecektik neden bizden para aldınız diye, bize söylemediniz ki diyor görevli, be arkadaş biz egenin en ucuna 1 saat öylesine bir yoldan gelmişim, buranın nasıl bir yer olduğunu mu biliyorum.
    Arkadaşlar, eğer Knidosa gidecekseniz lütfen gayret gösterin otoparkın olduğu yerdeki ön gişeden bilet falan almayın, içeri girin eğer ören ve kazı yerini gezecekseniz orada gişe var zaten, oradan alınız biletinizi… Dışarıdaki Deli Dumrul gişesine kesilmeyiniz lütfennnnn…