knidos gezisi

Knidos Gezisi

knidos-16

D Kilisesini gzdikten sonra küçük limanın yanındaki patika yoldan Ege Denizi tarafına gidiyoruz.

knidos-17

Burada da kiliselere ait kalıntılar var.

knidos-18

Bu kısımda ekim ve kasım aylarında tarihi eserlerin etrafını kum zambakları sarıyor.

knidos-19

Küçük limanın girişinden başlayan şehir surlaru yukarılara doğru devam ediyor, bu surların bir kısmı duruyor.

knidos-20

Kıyıdaki surları takip ederek patika yoldan yukarıdaki teraslara doğru gidiyoruz. Yaz aylarında bu sahillerde güneşlenenlere, denizde yüzenlere artık sıkça rastlanılıyor.

knidos-23

Apollon tapınağı terası görülüyor.

Knidos’ta Gün Batımı

betce-gezisi-50

Burada güneşin batışı da bir başka olur. Her defasında hayranlıkla izlersiniz.  Knidos oldukça geniş bir alana yayılmış bir antik kent, daha fazla bilgi sahibi olmak, bugün gezemediğimiz yerleri tanımak için KNİDOS LİNKİNİ tıklayın.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

4 yorum

1. Önce Türkiyemizi tanıyalım, sonra dünyayı tanıyalım … Datça Knidos dünya harikası bir yerdir. Datça gelip burayı görmeyen Datça ya geldim diyemez.

2. Muzaffer bey çok teşekkürler de , birçok kez mesajlarla ve bir mütevazı kitap aracılığı ile görüştüğümüz gibi, artık lütfen M.Ö.340’larda yapıldığı bir şehir efsanesi (City legend) haline gelen Burgaz’dan taşınma öyküsünü tanıtım levhanızdan çıkartıp ziyaretçilere aykırılığı bilim adamları tarafından kanıtlanmış bir fikre kapılmamalarını sağlasanız diyorum. Başarı dileklerimizle… Esin – A.Bilgin Turnalı.

3. Arkadaşlar bir konuya değinmek istiyorum.
    2 Gün önce Datça ve çevresini gezmek istedik.
    Knidos merak ettik uzun ve dolambaçlı bir yolu katetdik, vardık knidosa ve bir gişe ile demir kapıya. Gişedeki görevliye söyledim şöyle bir bakayım sonra bilet alalım diye, olmaz dedi gişedeki görevli, bakacaksan demir parmaklık kapının dışından bakacaksın. Arkadaş bak 4 kişiyiz diğer arkadaşlar burada kaçıp gitmeyeceğiz ya falan, olmaz dedi. aldık biletlerimizi bir arkadaşın müze kartı vardı, bir arkadaşımızın işbank kredi kartından müze kart kullandı, 2 kişi 10+10= 20 lira verdik girdik.
    Şimdi konu burada arkadaşlar, Alan geniş içeride kafe restaurant ve bar var. Ayrıca önemli olan kazı ve tarih araştırma bölümü var ki, tel ile çevrili,
    Sahaya girdiğimizde 2. bir gişe ve kapı var meğerse asıl olarak eğer kazı ve tarihi bölgeye gireceksek para vererek bilet almak gerekliymiş, yani biz o kadar yolu gittik ama, kafede birer çay veya soğuk bişeyler içelim desek, boşuna para ödemişiz, öndeki deli dumrul gişesinde.
    Sonra çıkarken sordum, mesela biz kafeye gidecektik neden bizden para aldınız diye, bize söylemediniz ki diyor görevli, be arkadaş biz egenin en ucuna 1 saat öylesine bir yoldan gelmişim, buranın nasıl bir yer olduğunu mu biliyorum.
    Arkadaşlar, eğer Knidosa gidecekseniz lütfen gayret gösterin otoparkın olduğu yerdeki ön gişeden bilet falan almayın, içeri girin eğer ören ve kazı yerini gezecekseniz orada gişe var zaten, oradan alınız biletinizi… Dışarıdaki Deli Dumrul gişesine kesilmeyiniz lütfennnnn…