Hızırşah Hacettepesi Yürüyüşü

hacet-tepesi-1

17 Şubat pazar günü Hızırşah köyü kahvesinde yapılan Nihat Akkaraca’yı anma etkinliğinde Nihat Akkaraca’nın Hacetevi ile ilgili öyküsü okunup köylülerle bu konu hakkında konuşulmuştu. O gün hava yağmurlu olmasa Hacettepesi’ne çıkacaktım, hava şartları uygun olmayınca bir başka gün çıkarım demiştim. O uygun hava bir gün sonra oluşuverdi, sabah kuzeyden esen hafif rüzgar sağlıklı bir havayı da beraberinde getiriyordu, güneş desen o da cömertti. Hacettepesi’ne geçmiş günlerde arkadaşlar çıkmıştı, ben ters bir rotadan çıkıp ne var yok bir göreyim dedim. Parkur biraz uzayacaktı ama böyle güzel bir günde buna değer diye düşündüm.

hacet-tepesi-2
Arkadaşım Ali Rıza Öztürk ile birlikte saat 10.30 gibi Eski Datça mahallesinden yola çıkarak Eski Datça kalesinin olduğu tepeye doğru yürüdük. Eski Datça Kalesine şimdiye dek iki kez çıktım, o gidişlerde parkur olarak dağın sırtlarını kullanmıştım. Bu kez değişik bir rota izleyeyim dedim ve yamaçlardan vadiye doğru inmeye başladık. Yolumuz üzerinde bulunan Eski Datça çeşmesinin suyunu sağlayan kaynak sularını taşıyan borular delinmişti ve su bu şekilde fışkırıyordu. Yıllar önce bu suyun kaynağına bir kaç kez gitmiştim.

hacet-tepesi-3

Vadiye doğru inince karşımıza uzun bir sıra oluşturan mersin bitkileri çıktı, mersinin olduğu yerde su vardır.

hacet-tepesi-4

Mersinlere yaklaşınca akan suyun sesini duyduk, yıllar önce  buraya gelmiştim, sıcak bir havada bu kaynaktan su içtiğimi hatırlıyorum.

hacet-tepesi-5

Dereyi geçerek tepeyi tırmanmaya başladık, buralarda doğru düzgün bir yürüme yolu yok, ama artık benim için her yer yol. Ali Rıza arkadaşımın da buna bir itirazı olmayınca bugünkü yürüyüşümüzün büyük bir kısmı çalılarla kaplı dar yolardan oldu, domuzların kullandığı yollar bu yollar.

hacet-tepesi-6

Kaleye doğru tırmanırken geldiğimiz yolu da fotoğrafladım, karşılardan gelerek tellerle çevrili arazinin yanından dereye inip, oradan tırmanışa geçtik.

hacet-tepesi-7

Yolumuz üzerinde karşılaştığımız teraslar, benim görmek istediğim antik dönemlerden kalma duvarları olanlar. Bu yamaçlar Knidos döneminde bağlarla kaplıydı. Dönüş yolunda çektiğim fotoğrafta çok eskilerden kalan teraslar hala belli oluyordu.