Karia Topraklarında Kamplı Üç Gün

Zirveye Tırmanış

Artık dağa doğru tırmanırken geride olduğum için yolu kendim buldum, ileride iki arkadaş vardı, yanlarına gelince geldiğim güzergahın sayesinde en önde olduğumu duyunca şaşırdım, diğerlerini beklerken  yorgunluğum da gidiverdi. Arkadaşlar aşağı taraflara düşmüşler birazdan göründüler. Zirve tırmanışı başladı, çok dikkat istiyor, hata affetmeyecek yerler, zemin nem nedeniyle çok kaygan. Yağan çiğ buralarının güneş görmemesi nedeniyle duruyor. birkaç küçük kayma yaşandı.

latmos dağları zirveye çıkış

Evet geldik… derler ya.. Zirveye çıkış için tek bir yol var, buradaki yarıktan geçmek, üç – dört m kadar uzunlukta kaya yarığından geçmek için sıraya girdik. Arkadaşlar önce sırt çantalarımızı geçirdiler, sonra bizler teker teker yarığa girdik. Bazılarının böyle yerlere karşı fobisi olabiliyor, bizde olmadı bazı gruplarda yaşanmış duyduğum kadarıyla. Buradan çıktığınızda yeniden doğmuş oluyorsunuz, bu arada bolca şakalaşmalar oldu.

beşparmak dağları zirvesi

Yarıktan çıkıp dağın sırtına ulaşıldığında düz yüksek kayaya tırmanış başladı, zirve orası. Fotoğrafta çıkıntılar var gibi görünüyor, inerken çektiğim resimlerde daha iyi görürsünüz oldukça düz, yuvarlak bir kaya. Çıkarken gördüğümüz nemli yapı burada yok, yoksa ipsiz çıkmak mümkün değil. İp demişken yukarıda iple tırmanmak için halkalar var. Bazı arkadaşlar aşağıda kaldı, Ekrem ve Sadık arkadaşlarım  durur mu kısa zamanda zirveye ulaştılar. Benim aslında pek niyetim yoktu ama Ekrem arkadaşıma güvenerek tırmanmaya başladım, yürüyüşlerde her zaman böyle durumlarda yardımını alırım, maşallah dağ keçileri gibi ona yükseklik olsun. Başka bir yerden tırmanayım dedim yarı yolda kaldım, çıkış yok, Ekrem arkadaşım geldi elimden tutup çekti, ben de zirveye çıkmış oldum.

latmos dağları zirvesi

O dağların şahini, yüksekler ona yakışıyor. İniş böyle yerlerde daha zor, arkadaşların gözetiminde grup aşağıya indi.

latmos dağı tırmanışı

Öğlen yemeğimizi sırtta yedikten sonra dönüşe geçildi, sıra geldi zurnanın zırt dediği yere, gelirken doğuyorduk şimdi ne oluyor, takılmalar başladı. Bu kez ters olarak yarığa girdik, benim gibi ufak tefek olanlar için sorun değil, kilolu ve boylu olanlar sıkıntı yaşayabiliyor. Atakan arkadaşımız geçtikten sonra iri yapılı olanlar o geçtiyse biz neden geçmeyelim diye cesaretlendiler.

Video çekerken yarığa girmek için sırada bekleyen Sadık ve Ekrem arkadaşlarım, inişte de kaygan yapı devam etti.