domuzçukuru keşif yürüyüşü

Aşlama – Domuzçukuru Keşif Yürüyüşü

Bir zaman sonra dereye iniş yaptık, daha önceki kısımlarda dere geçit vermiyordu. Dereye inerken çok taze domuz izlerini gördük, kısa bir süre önce buradan onun da dereye indiği anlaşılıyordu. Derede başlarda su yoktu, bu biraz bizde hayal kırıklığı yarattı. Dereler bu Yarımada’da yürümek için en son tercih edilecek yerlerdir, derin vadilerde dar bir alan var ve bu alanlar genelde geçit vermez sık bitkilerle kaplıdır, bazen inmesi güç yükseklikler de karşınıza çıkar. Yaban hayvanlarının da gündüzleri çokça olduğu yerler, ıssız, karanlık, korunaklı yerler olmasının dışında su kaynakları da bu derelerde olabiliyor.

Derede Yürüyüş

datça keşif yürüyüşü

Bu gibi yerlerde ışık oldukça değişik oluyor, akan suların yosunlarla kapladığı bir yükseklikten inerken çok hoş görüntüler çektik. Artık başka bir dünyaya adım atmış oluyorsunuz, çevreniz sık ağaçlarla kaplı, ışığın bitkilerin arasından süzülerek indiği yerler. Gizemin büyüsü içimizde hoş duygular oluşturuyor. Kafamızı meşgul eden hiç bir şey yok, bulunduğunuz ortama odaklanıyoruz. Tabii fotoğraf çekme sevdası da olunca heyacanımız her değişik görüntüde daha artıyor.

Yağmur sularının aktığı yüksekliklerden iniyoruz, Kızılbük çağlayanlarında olduğu gibi sular olsaydı çok güzel görüntülerin oluşacağı yerler. Bir zaman sonra bir su birintisine rastlıyoruz, arkasından toprağın altından sızan suların akışına tanık oluyoruz.

Yürüdükçe sular biraz daha artıyor, yosunlarla kaplı, rengarenk sular, kurbağaların sesi geliyor bazen. Derenin bu kısımları yürümek açısından  zorluk çıkarmıyor.

datça derelerinde yürüyüş

Dere boyunca uzanan makiler var, zeytinler çoğunlukta, keçiboynuzu diğer gördüğümüz ağaçlar, üst kısımlarda çamlar yer alıyor.

datça doğa yürüyüşleri

Derenin tam ortasında yer alan bir kaya, oranın görüntüsünü hemen değiştiriveriyor. Bu arazileri tanıyan arkadaşlarıma sordum dereye Ellüm deresi deniyormuş, bu taşa da Çivili taş diyorlar. Tabii benim enerjik arkadaşım durur mu bir baktım taşın üstünde. Yardımsız çıkması çok zor, ne bir çıkıntı, ne de tutunacak bir yer var, şakınlıkla fotoğrafını çekiyorum.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6

Bir yorum

1. Saol Muzaffer abi,sayenizde domuzçukuru güzelliklerine yolculuk yaptım..Emeklerinize sağlık…