yaban doğası

Datça Yaban Doğasında – Emecik Dağı

datca-yaban-dogasi-50

Ve gördüğümüz izleri açıklayan dışkılar, ilk kez görüyordum, tahmin etmek zor değildi. Fotoğrafları Datça Yaban doğasını araştıran biyolog arkadaşım Yasin İlemin’ e gönderdim, boz ayı dışkısı olduğunu belirtti. Bu canlıları korumak boynumuzun borcu, onlardan korkmuyorum ve gelecek bir tehlikede de kabahat benim olacaktır. Onların evine giriyoruz, yaşadıkları son mekanlar, çaresizler. Yiyecekleri yok ediliyor, yaşam alanları yok ediliyor, genelde otçul besleniyorlar, gördüğüm kadarıyla dışkıları da bunu gösteriyor. Şimdiye kadar bir ayı saldırısı buralarda olmuş değil, eskilerden de duymadım, çobanlık yapan yaşlılardan da. Eski yıllarda sayıları çokmuş, zehirle öldürülüyorlar. Bazen bu zehir domuzlar ve diğer hayvanlar için de olabiliyor, onların ölüsünü yiyen hayvanlar da telef oluyor. Yetkililerden bu zehir olayına bir kontrol getirmelerini isterdim, var mı bilmiyorum. Satanların ellerinde ne tür ve ne kadar zehir var, kimlere ne için verdikleri gibi bilgilerini anında  yetkililere bildirmeliler. Yoksa Datça doğasında domuzdan başka yaban hayvanı kalmayacak. Domuzlar ilginç canlılar bir yolunu bulup nesillerini devam ettiriyorlar. Milli Parklar ve Av Yaban Hayatı Müdürlüğü bu konuyla yakından ilgileniyor, doğaya zehir bırakmanın cezası ağır, hapis yatmak ta var.

datca-yaban-dogasi-54

Bu gizemli dünyadan çıkarak Emecik dağı zirvesine gitmeye karar verdik, zirveye çıktıktan sonra ineceğiz, bugün tadında bırakalım dedik. Bu  arada kendimize güzel bir ziyafet çektik. Simitlerimiz vardı, İzmir’den getirdiğim tulum peyniri ile ne güzel gitti. Ekrem arkadaşım da meyva bol, sularımızı içtik, güzelce dinlendik.
datca-yaban-dogasi-53

Papatyaların arasından yukarılara doğru yürüdük.

datca-yaban-dogasi-55

Arkadaşım zirveye geldik dediğinde inanasım gelmedi.

datca-yaban-dogasi-19

Çalıların üzerinde gördüğümüz giysiler buralarda birilerinin olduğunu gösteriyordu, Ekrem arkadaşım sesler var derken Yazar Suna Güler karşımızda belirdi, tabi bir şaşkınlık, dağda tanıdığına rastlamak her zaman olan bir şey değil. Yürüyüş arkadaşlarıyla gelmişler, bir merhaba diyeyim diyerek arkadaşların yanına gittim. Gölge bir yerde çaylarını içiyorlardı. Daha önceden birlikte yürüdüğümüz Kadir Solmazlar, Semra Tezcan, Fehim Savlı da oradaydı. Yine tanıdığım Engin Erkaya, Aydil Evirgen Ertuna, Tamer Ertuna  oradaydı, diğer arkadaşların adını bilmediğimden yazamıyorum. Güzel bir karşılaşma oldu, buradan Emecik’e yürümek istiyorlardı, o parkurda iki kez yürümüştüm ama bayağı olmuştu, bir de ters istikametten gelmiştik.

datca-yaban-dogasi-20

Yine de faydamız oldu sanırım, arkadaşımla herşey çok kolay, grup yürüyüşünde bir sorumluluk oluyor, kendi başımıza çok rahat ediyoruz, rahatça kararlar verebiliyoruz. Tabii grup yürüyüşlerinin de tadı başka, arkadaşlarınla hoş bir zaman geçiriyorsun.

datça doğa yürüyüşleri

Bu doğada yolu şaşırdığınızda sık çalılıkların, sandalların arasına düşüyorsunuz.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8

Bir yorum

1. sizi kıskanmamak elde değil,gene çok güzel bir doğada yürümüşsünüz…paylaştığınız için teşekkürler:)