Pirenlik’ten Hayıtbükü’ne Trekking

hayitbuku-yuruyusu-7

İlk şelaleye geliyoruz, şelalenin aktığı yerde su derinliği fazla, biraz uzaktan seyredip, fotoğrafını çekiyoruz. Su burada hızlı akıyor, fazla yüksek değil ama geldiği yerdeki eğimin fazlalaılığından olsa gerek. Bu dere boyunca bir kaç tane daha değişik şelale var, derin bir vadiden geçerek akıyorlar,  zor yamaçlardan inerek hepsini fotoğraflamıştım.

hayitbuku-yuruyusu-8

Geçen yıl bu bölgedeki şelaleleri araştırırken, şelalaler deresine akan bir başka derede gördüğüm şelale beni çok etkilemişti, sudaki kireç kayalarda ve havuzda traventer benzeri dokular oluşturmuş. Ahmet arkadaşımıza bu şelaleyi görürmüyüz diye sorduğumda tamam hocam dedi ve buraya geldik, arkadaşlarımın da  hoşuna gitti. Bugün şelalelere geleceğimiz için ben çizmemi giyerek geldim, normal ayakkabıya göre çizme ağır olsa da çektiğim fotoğrafllarla ödülümü almış oldum. Suda rahat hareket ettiğim için bir çok fotoğraf çektim.

hayitbuku-yuruyusu-9

Şelalenin etrafı ağaçlarla çevrili, yol üzerinde değil ve çok da gürültülü akmadığı  için burada gizlenmiş vaziyette. Bu şelaleye geçen yıl, antik dönemlerin Anadolu kökenli ana tanrıçası Kibele’nin adını verdik, daha önce bir ismi yoktu.

hayitbuku-yuruyusu-10

Buraya Sedat Kaya arkadaşımla gelmiştik, şelale seslerine göre her yere girip çıkmıştık. Dağlardaki vadilerden akan sular çok değişik şelaler oluşturmuş. Bazılarının renkleri çok ilginçti, Datça Detay’daki arama çubuğuna şelaleler yazarsanız görürsünüz.

hayitbuku-yuruyusu-11

İlk kez  Ahmet Temizel arkadaşımla yaptığım yürüyüşte gördüğüm diğer bir ilginç şelaleye doğru gidiyoruz.

hayitbuku-yuruyusu-12

Bu şelalenin yanına gidebilmek için ayakkabıları çıkarıp suya girmek gerekiyor, bazı arkadaşlar ayakkabılarını çıkarmadan çevik bir şekilde kayalardan atlayarak buraya geldiler ama tehlikeli. Ben ayağımda çizme olduğum halde zor geçtim, bir kaç arkadaşın dışında diğer arkadaşlar girişte beklediler.

hayitbuku-yuruyusu-13

Firdevs ve Mehmet Aydın arkadaşlarımız buraya gelerek bu eşsiz dekor önünde bu fotoğrafı çekmemi sağladılar. Kayaların üzerindeki şekiller bir seramik sanatçısının elinden çıkmış gibi. Suyun aktığı yerdeki renkler de çok güzel, kompozisyonda çok güzel bir renk uyumu var.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

9 yorum

1. elinize sağlık.bu güzel gün daha nasıl anlatılabilirdi ki.Tüm resimler için teşekkürler.

2. fotoğraflar, şelaleler, manzaralar vee bizz Harikayızz. Ellerinize emeğinize sağlık

3. Muzaffer bey, verdiğiniz ilgiye ve en önde sizden bu güzel site’ye çok teşşekür edderim. Ahmet Bey ile arkadaşlarınızın sık yürüyüşleriniz imrenilecek birşey. Cok şanslısınız bu doğa’ya ve takımınız’a. Gelecek Pazarı bekliyorum.

4. Muzaffer Hocam harika fotoğraflar çekmişsin. Bu işin üstadısınız.Teşekkürler, pazar sabahı yeni bir yürüyüşte buluşmak üzere. Abdullah Morkavuk

5. bir gün datça’ya gelip;bu yürüyüşlerden birine denk gelmeyi çok isterim.Datça çok güzel ve gezilip görülmesi gereken bir yer.Şimdilik sadece resimlerden ve sitenizden takip edebiliyorum…

6. Hocam ellerinize,ayaklarınıza,emeğinize sağlık.Karia yolu, işaretlemeler,konaklama,yiyecek ve su ihtiyacını karşılamak açısından özellikle bölgeyi bilmeyen birisi için
    solo olarak yapılabilecek durumdamı?Teşekkürler.