Pirenlik’ten Hayıtbükü’ne Trekking

hayitbuku-yuruyusu-52

Bu tepeyi aşarsak Mesudiye yakınlaşmış olacak, parkurun bu kısmı aniden çok dikleşiyor, yol ayağınızın altında hareket eden taşlarla kaplı. Burada üç arkadaşımız kaydı ve sakatlık geçirdi. Bu kısmın taşlardan temizlenmesi lazım gibi görünüyor.

hayitbuku-yuruyusu-53

Arkadaşlar zaman zaman dinlendi, ben terimi soğutmamak için yavaş da olsa tırmanmaya devam ettim. Öğlen yediklerimizin de etkisi ile bayağı susadım, yanımdaki son kalan suyu tepeye çıktığımda içeceğim diye kendime söz verdim.

hayitbuku-yuruyusu-54

Dağa tırmandığımız yol, aşağıda koyun manzarası da çok güzel. Bu tırmanış bana çok iyi geldi, sanki ciğerlerim açıldı, değişik bir tat aldım.

hayitbuku-yuruyusu-55

Bizimle yürüyen Roger arkadaşım mesafe ve yükseklikleri belirliyor, ona bu tepenin yüksekliğini sormuştum, notlarıma bakayım demişti. Gönderdiği mailde yürüyüşün 14 km, bu dik tepenin de 200 m civarında olduğunu belirtmiş. Çok dik olduğu için bize çok yüksek geldi.

hayitbuku-yuruyusu-56

Tepeye ulaşan arkadaşlarımın yüzlerindeki mutluluğu izlemek çok güzeldi, zor bir tırmanıştı ama bu yürüyüşe güzel bir canlılık kattı. Dağda rastladığımız pınardan susuzluğumuzu giderdik.

hayitbuku-yuruyusu-57

Tepeden sonra vadiden akan derelerin sesini dinleyerek yol aldık, bazen derelerin üzerinden geçtik.

hayitbuku-yuruyusu-58

Mesudiye Kızılbük’üne doğru iniyoruz.

hayitbuku-yuruyusu-59

Burada yüksekten akan küçük bir şelale görülüyor, bu derede ilgimi çeken bu aşırı yosunlanma oldu, nedeni nedir bilemiyorum. Kaynak suyu, kirlenecek bir ortam da yok.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

9 yorum

1. elinize sağlık.bu güzel gün daha nasıl anlatılabilirdi ki.Tüm resimler için teşekkürler.

2. fotoğraflar, şelaleler, manzaralar vee bizz Harikayızz. Ellerinize emeğinize sağlık

3. Muzaffer bey, verdiğiniz ilgiye ve en önde sizden bu güzel site’ye çok teşşekür edderim. Ahmet Bey ile arkadaşlarınızın sık yürüyüşleriniz imrenilecek birşey. Cok şanslısınız bu doğa’ya ve takımınız’a. Gelecek Pazarı bekliyorum.

4. Muzaffer Hocam harika fotoğraflar çekmişsin. Bu işin üstadısınız.Teşekkürler, pazar sabahı yeni bir yürüyüşte buluşmak üzere. Abdullah Morkavuk

5. bir gün datça’ya gelip;bu yürüyüşlerden birine denk gelmeyi çok isterim.Datça çok güzel ve gezilip görülmesi gereken bir yer.Şimdilik sadece resimlerden ve sitenizden takip edebiliyorum…

6. Hocam ellerinize,ayaklarınıza,emeğinize sağlık.Karia yolu, işaretlemeler,konaklama,yiyecek ve su ihtiyacını karşılamak açısından özellikle bölgeyi bilmeyen birisi için
    solo olarak yapılabilecek durumdamı?Teşekkürler.