kargı inceburun yürüyüşü

Kargı – İnceburun Yürüyüşü

kargi-inceburun-yuruyusu-30

Yassıburun denilen yere yakın kıyıya indik, o sık bitkilerden sonra kayaların üzerinde yürümek, bazı anlar çalıları tercih ettiğim anlar oldu. Burada karşımıza çıkan kireç ocaklarından birisi .

kargi-inceburun-yuruyusu-31

Benim suyla aram iyi değil ama bu ışıldayan suları görünce Ekrem arkadaşım denize giremediği çin üzüldü.

kargi-inceburun-yuruyusu-32

İnceburun koyuna dönülüverecek Yassıburun denilen yerde bir çam ağacının altında 15 dakikalık molamızı verdik. Sular çok çekikti, sağ tarafımızda İnceburun koyu uzanıyordu, hemen 10 dakikalık bir mesafedeydi ama buradan geriye döndük, günler uzadığında bir daha gelirsek tadını çıkaracağım. Geldiğimiz yoldan geriye dönmek mümkün değil, takip edilecek bir yola rastlamadık, her taraf makilik ve orman. Kaybolursak gece buralarda kalırız, yanımızda lambalarımız var ama karanlıkta bu doğadan çıkmak çok zor. Onun için amacımız gelirken  inmeyi göze alamadığım vadiden yamacı tırmanarak mağaraya ulaşmak. Mağaraya yaklaştığımızda patika yola gelmiş oluyoruz ki ondan sonrası sorun değil, planımızı buna göre yaptık.

www molası

Çok güzel bir çam ağacının altında meyvalardan oluşan öğlen yemeğimizi yedik, üstümüzü değiştirdik. Birçok kez öyle yerlerde durduk ki şu dönmek olmasa dedim, oradan ayrılasım gelmedi.

kargi-inceburun-yuruyusu-33

Bir zamanlar uzatma dediğimiz teknikle balık avladığım kara parçasının üzerinde Ekrem arkadaşım fotoğraf çekiyordu. Dönüş yolunda kayaların arasında sıkça nergislere rastladık.

kargi-inceburun-yuruyusu-34

Yassı burundan sonraki küçük koyda kireç ocağını inceliyoruz, sular çekik olduğu için pırıl pırıl suların içindeki kayalar çok hoş görünüyor.

kargi-inceburun-yuruyusu-68

Aslında bitki örtüsü geçit verse sivri, keskin kayaların üzerinde yürümektense bitkilerin arasında yürümek isterdim. 1,5 ay önce Karaköy’de boğa güreşinde boğanın önünden kaçarken ayağım takılıp düşmüştüm, sağ ayak başmarmağım bükülmüştü. Birkaç günlük acıdan sonra pek umursamadım, 3-4 dağa tırmandım o ayakla, geçenlerdeki soğukta çok ağrı yaptı yaptı, bu kayaların üzerinde yürürken ağrı daha da arttı. Film falan çektirmedim ama böyle devam ederse uzmanına gösteririm sanırım.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Bir yorum

1. Resim ve yorumlar için teşekkür ederiz. Bu yaz üçüncü defa fakat bir gün için değil bir hafta için geleceğim. Bir sorum olacak müsaade edersen. Denizden en yüksek yerleşim yeri neresidir?
    Nefes darlığı çekenler için.