Karadağ Tırmanışı

karadag-tirmanisi-18

Zirvede fazla oyalanmadık, daha önümüzde aşacağımız bayağı engel vardı, zaman önemli bu gibi yerlerde. Buraya kışın gelmek mümkün olmadı, zaman yetmiyor. Birkaç denemem oldu, birtanesinde çiğin içinde kaldık, sırılsıklam olup döndük. Birinde Gökyer tepesinden buraya geleyim dedim baktım dönmeye zaman olmayacak, bu denemelerde dağa nereden çıkacağım da kafamda oluşmaya başladı. Zirveden ayrıldıktan sonra karşıdaki tepeye varmamız için sandal ormanından geçmemiz gerekti. Oldukça yorulmuştum, mola vermek için ileride görünen çamlık kısmı aklımdan geçirirken,  bir sandalın altında gölgede mola verdik, eşimin yaptığı poğaçalardan yedik, sularımızı içtik. Su derken yanımıza 4 küçük şişe su aldık, dikkatli kullanmamız gerek, hava da çok sıcak oldu.

karadag-tirmanisi-19

Zirveden sonra kayalık, yüksek bir yerden indik, inip aşağıdan bakınca biz buradan mı indik diyor insan. Ekrem arkadaşımın oturduğu kayaya çıkarak nasıl bir arazide olduğumuzu anlamaya çalıştık. Burada dağların sırtından gitmek mümkün değil, biraz yamaçtan gideceğiz.

karadag-tirmanisi-44

Geldiğimiz Karadağ’ın zirvesi, kalem ucu gibi sivri.

karadag-tirmanisi-20

Beyaz bulutlarla aynı hizadayız sanki, o an dikkatimi çekmedi ama fotoğraflardan birinde üzerimizde uçan bir kartal vardı. Daha sonra aşağıya inip arabamıza binerken iki kartal bu tepelerde uçuyordu, kısa bir zaman sonra gözden kayboldular.

karadag-tirmanisi-21

Kargı koyu ve Datça Körfezi göründü. Datça körfezi derken biraz garip geliyor ama bazı haritalarda öyle göstermişler, dağlardan bakınca büyük bir koy gibi.

karadag-tirmanisi-22

Her yer ayaklarımızın altında, sıcaklık nedeniyle hava biraz puslu.

karadag-tirmanisi-23

Bu kısımlarda yürümek dağa tırmanmaktan zor geldi, kayalar, çalılar, sandal ormanları.

karadag-tirmanisi-45

Datça körfezi, mavi bir nazar boncuğu gibi, yapılaşma da buradan net olarak görülüyor. Aşağıdaki yol Kargı deresi, yıllar önce bu vadide çok gezdim, evimizden buraya iniveriyordum. O zamanlar vadinin sonunda çöplük vardı, çöplük kalktı, küçük sanayi oldu.