doğanın şarkısı

Doğanın Şarkısı

Nisan güneşi kendini gösterdi, yağmurlu, soğuk günlerin ardından her güzel havayı değerlendirmek istiyoruz ve  1 Nisan günü arkadaşımla buluşarak Hızırşah Kızılbük koyuna akan derelerdeki şelaleleri görmeye gittik. Bu yıl yağmurlar çokça yağdı, dereler coştu, şelaleler daha bir güzel olur dedik, düşündüğümüz gibi şimdiye dek görmediğimiz kadar bol su vardı, Ağaçlama’dan vadiye yaklaşırken suyun şarkısını duymaya başlıyorsunuz, inanılmaz güzel bir doğa suyla buluşunca çok güzel buluşmalar yaşanıyor, bize de bu anları fotoğraflamak düştü.

Facebook’ta paylaştığım fotoğraflara yorum yazan arkadaşlar bu şelalelerin nerede olduğunu, kimi Datça’da böyle şelaleler olduğunu bilmediğini yazdı. Kızılbük’e akan Kocadere ( Yörede Zümbüllü dere deniyormuş ) üzerindeki Şelalere hemen hemen her yıl giderim, web sitemde bu konuda birçok sayfam da var. Merak ederek araştıran çok olmuyor, sitemdeki arama çubuğuna şelale veya çağlayan yazmaları yeterli aslında.

Doğanın Şarkısı dedim yazımın  başlığına, yükseklerden çağlayarak akan sular Kocadere ile buluşarak çok güzel bir müzik oluşturuyorlar, bu doğada yürürken suyun şarkısına kurbağalar ve kuşlar da eşlik ederek şarkılarını söylüyorlar. Bu yürüyüşümüzde şimdiye dek göremediğimiz şelaleler var mı diye keşif yürüyüşleri yaptık, yüksek dağların arasından akan derelerde yükseklere doğru yürüyerek yeni şelaleler görmeyi umduk.

doganin-sarkisi-1

Hızırşah arazilerinden başlayan yürüyüşümüz gelincikleri fotoğraflamakla başladı. Hava çok güzeldi, doğa cömertçe tüm güzelliklerini sergilemekteydi.

doganin-sarkisi-2

Gelincikler bir araya geldi mi görsel bir şölen oluşuyor, yeşillerin içinde kırmızı lekeler.

doganin-sarkisi-3

Pirenlik yolu üzerindeyiz, şelalelere gitmek için Pirenlik’ten Kartal vadisine giden yola sapıyoruz.

doganin-sarkisi-4

Kartal vadisinde bir müddet yol aldıktan sonra yol ikiye ayrılıyor, burada Karia yolu tabelası var, ok yönünde giderseniz Ağaçlama ( Yörede Aşlama ) denilen mevkiye geliyoruz. Ağaçlama yoluna girer girmez yolun sağında, solunda sıralanan kütüklerle karşılaşıyoruz, ormanda kesim çalışmaları var.

doganin-sarkisi-5

Nazmi Çay arkasaşım bisikletiyle, orman yolunda yolun açılmasını bekliyoruz.

doganin-sarkisi-6

Ağaçlama genellikle Hızırşahlı arıcıların kovanlarını bıraktığı bir yer, bizimle yolun açılmasını bekleyen arıcılar. Arıların bal yaptığı basralı ağaçların kesilmesini istemiyorlar.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7

Bir yorum

1. Selamlar hocam;
    Video fikri harika düşünülmüş umarım tekrarlarsınız ,resimleri görmenin dışında hissetmek çok iyi geldi.Bu güzellikleri bize ulaştırdığınız için tekrar teşekkürlerrrr..