hurmalıbük dereleri

Hurmalıbük Dereleri

datça dağları

Karasüleyman deresinde hurmalar orta kısımlarda toplanmış, yukarılara doğru görünmüyorlar, burada su çok azdı, yukarı kısımlarda hiç kalmadı. Bu deredeki ağaçları zayıf gördük, şöyle ki sararma çok fazlaydı, sanki canı azalmış gibi bir halleri vardı. İklimle ilgili olabilir.

dtça hurması doğası

Karasüleyman’dan yandaki vadiye geçtik, Hurmalıbük deresi dediğim dereye. Solda indiğimiz arazi görülüyor, kırmalık dik bir arazi, sakatlanmak her an mümkün. Bitki örtüsü de çok rahatsız ediciydi. Bunun gibi bir çok tepeye indik çıktık o gün. Hurmalıbük deresinde geçmiş yıllarda yürümüştüm, hurma ağaçları yoğun olarak sıralanıyor. Bu derede kızılçamlar da çok, bazı yerlerde Datça Hurması ağaçlarını boğmuşlar. Çamlar, makiler, hurmalar iç içe.

hurmalıbük deresi

Dar bir alanda ortak bir yaşam, çamlar ve hurmalar iç içe. Dönüş için karşı tepeye tırmanmamız gerekti, tepelerden dereleri görüntüledik. Hurmalıbük deresinde de sular çağlayarak akıyordu.

dağlar

Arka arkaya tepeleri geçerek gidiyoruz, dermanımın azaldığı anlar, tepeler bitmeyecek gibi geliyor. Buna karşın akşam güneşiyle manzaralar çok güzeldi. Hurmalıbük’ün göründüğü anlar.

baharda datça dağları

Abdestbozan dikenli bir bitki, yürüyüşlerde bizleri çokça zorluyor ama biz ondan hiç yakınmayız. Hele bu mevsimde doğaya öyle güzel bir renk katıyorlar ki! Tepeden yürürken saba yürüdüğümüz Kovalıca deresi de görülüyor, iki yanımızda iki vadi, dereler çağlayarak akıyordu.

datça dağlarından manzaralar

Yorgunluğun en üst seviyeye çıktığı anlar, arkadaşım bir ara fotoğrafımı çekmişti, gözlerim küçülmüş, hiç böyle fotoğrafım olmamıştı. Ama manzaraların da en güzel olduğu anlar, her soluklanma onlara biraz daha bakmak demekti.

doğanın dinlendirici etkisi

Tepeye çıktıktan sonra da arabamıza daha mesafe vardı, ama artık düz bir parkurdu, manzaraları izleyerek yürüdük.