dağlardaki mutluluk

Dağlarda Yaşanan Mutluluklar

Hava oldukça soğumuştu, Yarıkdağ’ın zirvesine çıkmaktan vazgeçip, aşağıya inmeye karar verdik, bu kısım rüzgar almayan bir kısım. Doğa yürüyüşlerimizde biz doğayla inatlaşmayız ve hep zaman olarak ta tadında bırakmışızdır. Bu özelliğimiz bizim onca vahşi doğada yürümemize karşın evimize mutlu dönmemizi sağlamıştır. Tabii doğayı iyi tanımak, tecrübeler önemli, zaman zaman yaşanan bazı olayları haberlerde görüyoruz.

Dağın bu kısımları oldukça dik, düz kayalıklardan oluşuyor, oldukça eğimli bir araziden iniyoruz, aşağıda Kartal vadisi var.

Karşımızda kayalardan sızan asitli sularla oluşan güzellikler var, binlerce yılda oluşmuş, sanat eseri görüntüler. Dikkatlice bakınca kayalara belirli aralıklarla çakılmış bolt denen civataları görebiliyoruz. Birçok yerde var. Kaya tırmanışları tüm dünyada rahbet gören, doğa ile iç içe yapılan bir spor. Bu çakılan boltlara klipsleri takarak tırmanıyorlar, arkadaşımla biz de denemiştik. Alternatif turizm olarak Yarımadamız bu spora çok uygun ama doğayla yapılan her ilişkide dikkatli olmak gerekiyor. Buradaki gibi binlerce yılda oluşmuş tabakaların bu tırmanışlardan zarar göreceğini düşünüyorum, bunun örneklerini de gördük. Bu tırmanışlarda bu sarkık şeklindeki kaya tabakalarına tutunuluyor. Bu etkinlikler için bilimsel bir yol izlenmeli, tırmanılacak kayalar belirlenmeli, herkes kafasına göre kayalara boltları çakmamalı. Mesela bu bölgede üreyen tavşancıl cinsi kartal artık gelip yavrulamıyor, nesli tükenmekte olan bir tür.

Bu tırmanıcılar tarafından bu tür kayalar daha çok seviliyor. Gördüğümüz bu manzara bizi üzdü, kaya tırmanışı yapabilmek içim kayaların içinden çıkmış pinar cinsi bir ağaç kesilmiş. Pinar çalısının böyle bir ağaç olabilmesi için yüzlerce yıl gerekiyor, ağacın parçaları biraz ilerideki çalıların içinde duruyordu. Kayaların içinde varolmuş bir canlı benim için bu tırmanıştan daha önemli, ona saygı duyardım. Bu ağacın gölgesi kimbilir ne güzeldir, yerde keçi gübreleri vardı.

Bu düz kayaların hemen hemen her yerinde bu tırmanma boltlarına rastlıyoruz, başka yerlerde de var. Bu iş için geniş bir alanın seçilmesi beni rahatsız etmişti. Dediğim gibi bunun için yetkililerce belirlenecek, yaban yaşamı dikkate alınarak seçilecek kayalar kullanılmalı.  Bu dağlar sıradan dağlar değil. Maalesef bu rehberliği göremiyoruz. Kamp alanları da belirlenmeli, imkanlar sağlanmalı. Biz aşağıya inerken sırt çantaları ile bu tırmanma noktalarına gelen iki yabancı turistle karşılaştık.

Eşsiz bir doğanın içindeyiz, Datça merkezine çok yakın olmasına karşın yaban doğasının içindeyiz.