bademler aldandı

Güzel Havalar Bademleri Aldattı

Akşam haberleri izlerken ülkemizin birçok yerinde yaşanan kara kış görüntüleri varken, 23 Kasım pazar Günü Datça’da da ılık, sağlıklı, güzel bir hava vardı. Köylerde, tarlalarda zeytin telaşı yaşanırken bizim gibi birçok doğa yürüyüşçüsü güzel havayı değerlendirdi. Bu yürüyüşümüzde yine arkadaşlarımıza doğa ve tarihi eserlerle iç içe güzel bir parkur önereceğim, herkesin rahatlıkla yürüyebileceği bir parkur, yürüyüşümüzle ilgili ayrıntılı sayfaları Datça Doğa Yürüyüşleri Sayfamda gelecek günlerde izleyebilirsiniz. Birkaç senedir havalar oldukça güzel gidiyor, geçen yıl ilk kez odun almadan kışı geçirdik, bahçedeki tahta artıkları temizlenmiş oldu. Her yıl biraz daha iklimlerin değiştiğine tanık oluyoruz.
bademler erken çiçek açtı

Yazı’dan başladığımız yürüyüşte Kapıtaşı yolunda ilerlerken Karşı yamaçlarda gördüğüm manzaraya inanasım gelmedi, çiçek açmış badem ağaçları. Arkadaşıma gösterdiğimde o da inanamadı, bu mevsimde, badem ağaçları daha yapraklarını dökmediler bile. Böyle bir manzarayı görüntülemek için karşı tepelere doğru yürüyüşe geçtik ve çiçek açmış ağaçların yanına geldiğimizde yanılmadığımızı gördük. İnanılmaz bir manzaraydı, bazı yerlere karlar düşerken bizim buralara yine badem çiçekleri düşmüştü. Tabii bizim için mutluluk verici bir manzara olsa da aslında üretici ve gelecek günler açısından baktığımızda iç karartıcı bir manzaraydı.

bademler-aldandi-2

İklimler gittikçe ısınıyor, bizim gibi sıcak iklimlerde yaşıyanlar için yeni sorunlar demek sanırım, bazı bitkilerin bu durumdan etkilenmesi kaçınılmaz, bademler, datça Hurmaları vs olabilir, zamanla etkileri daha belirgin olarak görülecek. Yeraltı suları ile su ihtiyacını karşılayan Datça için su sorunları baş gösterebilir, yağmurlar eskisi gibi değil, yarım saat hızla yağan bir yağmur arkasından hava açmış. Bunun için suyun dikkatli kullanılması, her geçen büyük bir hzla artan yapılaşmaya bir çözüm getirilmesi gerekir diye düşünüyorum. Ama yok Datça’da su sorunu olmaz diyenler de az olmayacaktır.

bademler-aldandi-3

Bu güzel hava doğanın içinde mutluluğumuzu artırırken bir de badem çiçekleriyle karşılaşmak büyük sürpriz oldu. Badem çiçekleri bana göre saflığın, sadeliğin simgesi.

bademler-aldandi-4

Bildiğim kadarıyla bu ağaçların çok erken çiçek açması bu ağaçlardan ürün alınamayacak demek, uzman arkadaşlar yorum yazarsa sevinirim.

bademler-aldandi-5

Bugün kuzeyden esen serin bir dağ rüzgarı vardı ama üşütücü değildi, yürümek için mükemmel bir havaydı. Ben bu havalar için yazılarımda sağlıklı Datça havası derim hep, nemin olmadığı, ufkun tertemiz göründüğü havalar.

bademler-aldandi-6

Badem çiçeklerinden ayrılarak Kapıtaşı mevkiine doğru yürüyüşümüze devam ettik, yine bir daire çizerek Yazı köyüne döneceğiz.