Badem Çiçekleriyle Şenlenen Topraklar

badem-cicegi-soleni-20

Ekrem arkadaşımla pembe çiçeklerin arasında dolaştık, arı vızıltıları çok yoğundu, hava kapalı olmasına karşın ve pazar olmasına karşın arılara tatil yoktu. İşlerine öyle odaklanıyorlar ki bizlerden rahatsız olmuyorlar, arılar doğada polen toplarken sokmuyor, hiç rastamadım. Yıllar önce küçük oğlum bisikletiyle bu yoldan Betçe’ye kadar gitmişti, dönerken arı saldırısına uğradığını anlatmıştı. Herhalde yol kenarında kovanlar vardı, şimdi tam hatırlamıyorum, terliyken saldırabilirler.

badem-cicegi-soleni-21

Pustularda o güzelliklerin içinde gezerken, bir bisikletli çiçekli dalların arasından göründü. Zor bir parkur, rampa ilerlerden başlıyor, daha dik yokuşa tam sarmadan önce biraz dinleniyordu sanırım.

badem-cicegi-soleni-22

Çiçekli badem ağaçlarının arasından geride bıraktığımız manzara böyle görünüyordu.

badem-cicegi-soleni-23

Yolun biraz ilerisinde Nazmi arkadaş bir kayanın tepesinden geride kalan arkadaşlarına bakıyordu, ilerlerde 3-4 kişi daha görünüyordu.

badem-cicegi-soleni-24

Mesudiye manzarasını gören seyir yerinde birkaç badem ağacı var, onların çiçeklendiği zamanlarda Mesudiye manzarasını fotoğraflamak en sevdiğim anlardır. İlk baştaki ağaçlar daha çiçeklenmemişti ama eli kulağında derler ya.. Onlar çiçeklendiğinde manzara daha bir başka olur.

badem-cicegi-soleni-25

Yaka’da ilginçtir, bademler daha çiçeklenmemişti, doğru Yazıköy’e gittik, oradan Belenköy’e gidecektik. Yazı’da lodos kendini gösteriyordu, çıkıştaki tarlalarda badem çiçekleri çok güzeldi. Yamaca doğru çıkarak toplu bir fotoğraf çekebilirmiyim diye baktım. Yolumuz üzerinde badem çiçekleriyle papatyaları birlikte görüntüledim. Yer beyaz, gök beyaz dediğim anlar, iyi bir yağmur yağsaydı bu görüntülere daha çok rastlardık.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8

3 yorum

1. Muzaffer hocam bu haftada Datçanın güzelliklerinden bizi mahrum etmediğiniz için size ve Ekrem beye çok çok teşekkürler.

2. Sevgili hocam 2011 yılında Datça da küçük bir ev aldık , senenin 5-6 ayını bu güzel beldede geçiriyoruz.
    Datça dan ayrılıp Ankara ya dönünce özlemimizi sizin bu güzel siteniz sayesinde gideriyoruz.Bu nedenle eşim ve ben size çok teşekkür ediyoruz,ellerinize sağlık diyoruz.
    Bu arada bir türlü sizinle tanışma olanağı olmadı,umuyorum bu sene sizi evimizde bir çay içmeye davet ederek bunuda gerçekleştirmeyi umuyoruz.
    İyi akşamlar dileklerimle,sevgiyle kalın hoşcakalın…..Handan-Serdar Berberoğlu

3. Yıldızların, güneş ve kamerin muntazaman hareketlerinden tut, tâ badem çiçeklerine kadar her bir taife o kadar muntazam, o kadar mükemmel bir surette Kadîr-i Ezelî’nin o taifeye verdiği nişanları, formaları, güzel libasları ve tayin ettiği harekâtı, bin defa ordudan daha muntazam bir tarzda izhar ediyor.
    Öyle ise şu kâinatın mevcudatı onun emrine bakar ve imtisal eder, perde-i gayb arkasında bir Hâkim-i Mutlak’ı vardır.
    Hem madem o Hâkim, bütün yaptığı icraat-ı hakîmane şehadetiyle hem gösterdiği âsâr-ı haşmetle bir Sultan-ı Zülcelal’dir.
    Hem gösterdiği ihsanat ile gayet Rahîm bir Rab’dir.