datça sındı dağlarında

Kasımda Sındı Dağları

sindi-daglari-21

Merdivenli koyuna inen vadi görülüyor, dağların arasında çok sık bir bitki örtüsüyle kaplı gizemli yerler. Nasıl bir vahşi yaşamın olduğunu tam olarak bilemiyorum, bazı sırları olabilir. Zaman zaman bu bölgeye gelenlerden duyduğum garip öyküler oldu, bu da merakımı ve heyacanımı artırıyor.

sindi-daglari-22

Kos adası, Bodrum kıyıları net olarak görülüyordu. Kuzeyden gelen hafif esintiyle sağlıklı, güzel bir hava vardı. Bu güzel havayı soluduğumuz, bu güzelliklerin içinde günlerimizin geçtiği için şanslıyız diye içimden geçirdim. Gelecek günlerin nasıl bir hava getireceğini bilmiyoruz, değerlendirmek lazım.

sindi-daglari-23

Bu yürüyüşümüzde daha önce söylediğim gibi yıllar önce köylülerin, çobanların kullandığı yolu bulmaktı niyetimiz, buraya kadar arkadaşımla yolu bulduk, vadiye inen kısmı bulmamız gerekiyordu. Rastladığımız ikinci yapı kalıntısı doğru yolda olduğumuzu gösteriyordu, daha önce buradan geçenlerin bıraktıkları bazı izler vardı, onlar da bize yardımcı oldu. Vadiye inen patikayı bulduktan sonra geri dönmemiz gerekiyordu, dağlarda zamanı iyi kullanmak oldukça önemli, şimdiye kadar yürüyüşlerimizde en uygun zamanlarda döndük. Karanlıkta lambalarımız da olsa geldiğimiz o sık bitki örtüsünün içinde patikaları bulmak kolay değil. Tabii bazen hesaplar sizin istediğiniz gibi olmayabilir, ona da hazırlıklıyız. Dağlarda geçirdiğimiz geceler bize bu doğa ile ilgili birçok şey öğretti, yeni bilgiler, araştırmalar devam ediyor.

sindi-daglari-25

Merdivenli vadisine bakan tepede 15 dakikalık bir yemek molası verdik, yemek derken meyva molası. Dönüş yolumuz daha kolay oldu, bulduğumuz patikayı takip ettik, kaybettiğimiz anda geriye dönüp doğru yolda olduğumuzdan emin olmaya çalıştık. Gelecek günlerde bu yürüyüşümüz Ege tarafındaki Merdivenli’de noktalanacak, bu kısımlarda vakit kaybetmek istemiyoruz. Bu bölgelere yapılan yürüyüşlerin zorluğu vardığınız noktadan sonra sizi alacak bir vasıtanın olmaması. Merdivenli’den sonra Mersincik’e yürüyeceğiz, Mersincik’ten sonra Cumalı’ya 12 km var. Bakalım nasıl olacak zaman gösterecek.

sindi-daglari-27

Datçamızın nasıl güzel bir yer olduğunu, nasıl özel bir Yarımada’da yaşadığımızı bu gezilerimizde daha iyi anlıyoruz. Bazen arkadaşlarım aman buraları tanıtmayın hemen şurası gibi olur diyorlar. Buraların korunması öncelikle yöre halkının sayesinde olacak, arazilerini koruyarak. Satılacak yerleri bulmak çok kolay günümüzde, internetten ulaşmak oldukça kolay. Yine diğer koruyacak olan buralara getirilecek olan imar planları, bizim elimizde olan pek bir şey yok. Datça hızla yapılarla donanıyor, nereye gitseniz durum aynı. Doğanın en bakir yerlerinde villalar yükseliyor, yüksek, yüksek yapılar. Şöyle bu doğanın tadını çıkarayım, doğa ile uyumlu sade bir şey yapayım diyen fazla değil.

sindi-daglari-28

Taş yapının yanından geçiyoruz.