yakaköy kocadağ yürüyüşü

Yakaköy Kocadağ Tırmanışı

yaka-kocadag-tirmanisi-25

Biraz önce gördüğümüz çiçeğin renklisi.

yaka-kocadag-tirmanisi-26

Sındı tarafında Kocadağın arkaları beyaz bulutlarla kaplı, bugün ben burada da böyle bulutlara rastlarım diyordum, buralarda bulut yok.

yaka-kocadag-tirmanisi-27

Tepeden biraz daha ileriye yürüyerek çevreyi inceledik, daha sonra tepede yemek molası verdik. Vadideki rüzgara karşın burada yaz havası vardı, güneşli, rüzgarsız bir hava. Meyvalardan oluşan yemeğimizi yedik, Akın ağbi badem de getirmiş, yanında Datçalı birisi olur da badem olmaz mı? Bu meyvayla karın doyurma işine ben Ekrem arkadaşımla iyi alıştım, yemekten sonraki ağırlık olmuyor.

yaka-kocadag-tirmanisi-28

Biz Ekrem arkadaşımla şimdiye dek dağ yürüyüşlerinde çıktığımız yerden inmedik, dağın diğer kısımlarından inişimizi gerçekleştirdik. Çıkışlarımız genellikle sarp kısımlardan olduğu için buralardan inmek çıkmak gibi olmaz, hem  dağın diğer kısımlarını görmüş oluyoruz. Bu kez de dağın diğer ucundan inmeyi planlamıştım, ama Akın ağbi oradan gidemeyiz dedi, onun da  bu dağa ilk kez çıkışı ama dağın ucundaki mevkileri isimleriyle biliyor. İki tepenin arasında derin bir vadide var, ya oraya ineceğiz yada karşı tepeye geçeceğiz benim aklıma gelen bu. Akın ağbi o dereden iniş yok dedi, kısacası geçit vermez bir doğada kısıldık kaldık.

yaka-kocadag-tirmanisi-29

Biz Ekrem arkadaşımla yalnız olsaydık, dereyi, tepeleri geçer giderdik, tabii yol 5 km kadar uzuyor ama biz bunu Karadağ yürüyüşünde yaptık. Akın ağbinin doğal olarak diğer bir düşüncesi arabalarımızdan çok uzaklaşıyor olmamız, aslında iki arabadan birini Yaka tarafında bırakmak varmış, şimdiye dek tek arabamız olduğu için aklıma gelmedi. Fotoğrafta Akın ağbinin Yaka köyüne baktığı taraftan ineceğiz, burası yoldan geçerken de görüldüğü gibi duvar gibi sarp kısımlar. İnebilirmiyiz demişim ilk lafım, iki arkadaşım da onaylayınca bu ürkütücü yola girmiş olduk. Samimi olarak söylemem gerekirse ben böyle bir yerden inmeyi denemezdim, gerekli donanımımız yok çünkü, ellerimizle kayalara tutunarak dar terasları aşacağız, sonuçta geçit verip vermeyeceği de meçhul. Şöyle bir bakınca  aşılmaz bir yer gibi görünüyor ama Akın ağbi çocukluğunda buradaki bir patikadan indiğini söyledi, onu bulabilirsek olacak.

yaka-kocadag-tirmanisi-30

Derin vadiler, aşılmaz dağlar, bilmediğimiz bir doğada bu gibi şeylerle karşılaşmamız doğal, bunları göze alarak yola çıkıyoruz, şimdiye dek genellikle işimiz rast gitti, bu kez yeni bir tecrübe kazanacağız.

yaka-kocadag-tirmanisi-31

Yer yer maki ağaçlar var ama dik kayaları aşmamız gerektiği için bunların bir faydası olmadı. Bir yamaçtan iniyor olsaydık tutunarak inerdik, 3-4 m boyunda dik bir kayadan iniyoruz, dar bir alandan sonra tekrar aynı şekilde bir kaya. Bazen kayalar içeriye doğru eğik oluyor, o zaman inmek daha da zorlaşıyor. Kaya yarıklarına ellerimizi sokarak tutunuyoruz, bazı zorlu kısımlarda yardımlaşıyoruz.