Knidos Dağlarında Tarihi ve Doğal Güzelliklerin İçinde

knidos-daglarinda-29

Tekir burnu tarafından bir yat geçiyor, geçerken düdük çaldı.

knidos-daglarinda-30

Yamaçta bitkilerin durumu ilgi çekici, rüzgarın tersi istikametinde yatmışlar, buralarda çok sert kuzey rüzgarları eser. Aslında dikkatlice bakınca şimdiye dek farketmediğim bir şeyi gördüm diyebilirim, bitkiler rüzgarla yatmaktan çok kendilerini rüzgara göre ayarlamışlar, doğada böyle şeyler olur. Rampa gibi, rüzgar üzerlerinden gelip geçecek şekilde, . Ona göre biçim almışlar bence, bir de yapraklarını diğer yerlerdeki bitkilere göre sıklaştırıyorlar.

knidos-daglarinda-31

Ve dikkatli bir yürüyüşten sonra küçük koydayız, burada yemek molası verdik. Ağırlık yapmamak için ben fazla bir şey yanıma almamıştım, Ekrem arkadaşım bolca meyva getirmiş. meyvalardan oluşan öğlen yemeğimizi yedik, Önümüzdeki kaya rüzgarı kesiyordu, hava bu kesimlerde serin,  buraya kadar yürüyüşümüz güzel geçti.

knidos-daglarinda-32

Dalgaların müziğine bir kuş eşlik etti.

knidos-daglarinda-33

Yolumuzun bundan sonraki kısmında ilginç kayaların arasından kıyı boyunca yürüdük, sanki rıhtımda yürür gibi hoş bir yürüyüş oldu. Burada denizin kayalarda açtığı kanal görülüyor.

knidos-daglarinda-34

Kayaların üzerinden yürüyoruz, Knidos feneri karşımızda ama fotoğraf çekmek çok zor, güneş ve puslu hava birlikteler.

knidos-daglarinda-35

Bir keçi grubunun yanından geçiyoruz, oldukça ilginç kayalar var. Bir tane ardıç ağacı gördük, bu ağaçlar Karaköy Yurmakaya’ya giderken sıkça varlar,  maki şeklinde kalmışlar.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8

Bir yorum

1. :)) Sizlerle gezmiş tırmanmış olmasak da gözlerimiz bayram ediyor.Nasipse ölmeden yapılması gereken listemde; bu dağlarda yürümek. Çok şanslı olduğunuzu söylemeden edemeyeceğim .Teşekkürler bir sonraki yazı dizinizi iple çekiyorum.Sevgiyle kalın.