knidos feneri

Karia Yollarında, Knidos’tan Karaköy’e

murdala doğa yürüyüş yolları

Frigana ve Garig denen çalımsı bitkilerin arasından patika yolu takip ettik, yol Murdala’ya doğru sandal, zeytin ve harıp türü makilerin arasından gidiyor.

knidos-murdala-25

Artık Tropikal bir iklim ve floranın içine giriyorduk, yoğun bir çiğ yağışının olduğu bu topraklarda bitkiler  dağları, yamaçları kaplamış.

knidos-murdala-26

Murdala’da toprak yola çıktık, doğru gidilince Karia Yolunun devamına çıkılıyor, biz kıyıya doğru gittik, arkadaşların minübüsü orada bizi bekliyordu. İkinci kampımızı burada yapacaktık.

murdala yolu

Kamp yerimize doğru ben arabayla gittim, arkadaşlar yürümeye devam ettiler, yol kavşağında Karia yolu tabelası bulunuyor. Mersincik yazan yöne doğru gittik, kamp yerimiz yarın sabah Mersincik’e yürüyeceğimiz geçide çok yakın olacaktı.

yazikoy-murdala-54

Bir zaman sonra yol ikiye ayrılıyor, soldan gidiyoruz.

karia yolundan murdala

Sahilin hemen yanındaki düzlükte kampımızı kurduk, kuzeyden esen serin bir rüzgar vardı, kamp alanındaki makilikler rüzgarı kestiler. Akşam yemeğimizde zengin bir menü vardı, Datça’dan Sedat Uysal arkadaşım da yanımıza gelerek çadırını kurdu, misafirperver, kibar davranışı için kendisine çok teşekkür ediyoruz, gecemize renk kattı. Gün batımını görünce son anda fotoğraf çekme imkanım oldu. Gece hava Bağlarözü’ne göre daha sıcaktı, yoğun bir çiğ yağışı oldu.