knidos feneri

Karia Yollarında, Knidos’tan Karaköy’e

knidos-murdala-12

Sağ üstte fotoğrafta birlikte yürüdüğümüz arkadaşlar, soldan sağa Mustafa Şengül, Abbas Balkal, Murat İnci, Cengiz Arısoy, Yüksel Pekdüz, Oğuz Kolak, Atakan Erenler, Ekrem İpek, Ali Yollu görülüyor.

Değirmenbükü’nde ilginç bir manastır yapısı bulunmakta, zaman açısından uğramadan geçtik, Çoban ağıllarının yanından geçerek Değirmenbükü yoluna geçtik

knidos-murdala-13

Yolda bir müddet yürüdükten sonra okaliptus ağaçlarını geçtik, yolun solunda taşın üzerindeki Karia Yolu işaretinin yanından patika yola girdik. Bu kısımdan Murdala’ya doğru olan rotayı daha önce ayrıntılı olarak vermiştim. Dar bir vadideki patika yoldan yürüdük, eşek arılarının yuvası yolun ortasında duruyordu, bir tanesi paçama yapışmış, arkadan gelen arkadaşım söylemese belki sokacaktı.

knidos-murdala-14

Patika yolun sonunda bir düzlüğe geldik, burada kısa bir su ve meyva molası verildi, deniz görünüyordu, bu manzara önünde hatıra fotoğrafı çektirildi.

knidos-murdala-15

Patika yolda Karia Yolu işaretleri görünüyor, zaten başka bir yol da yok, Poyraz Koya ( Bükceğiz ) geldik, burada 45 dakikalık bir yüzme molası verildi, arkadaşlar Ege’nin berrak sularına kendilerini bıraktılar.

knidos-murdala-16

Ben ve arkadaşım meyvalarımızı yedik, öğlen olmuştu. Ekrem arkadaşımla geçen yürüyüşümüzde Poyraz koya gelen   toprak yoldan gitmiştik, biraz ilerideki bahçe duvarlarında Karia işaretleri vardı. Bu kez yürüyüşümüzde arkadaşlarda, GPS cihazı vardı Karia Yolunu onunla takip ediyorlardı, ve GPS bizim bilmediğimiz bir rotayı gösterdi, işaretler koyun karşısındaki tepeyi gösteriyordu, öğrenmek açısından buradan gidelim dedik. Ali Yollu arkadaş hocam sizin tek eksiğiniz bu cihazın olmaması demişti yürüyüşe başlarken, ben de sezilerimle yolu bulmak istiyorum, zaman zaman yanılmak da işin heyacanlı kısmı demiştim ama Murdala- Karaköy rotasında bu aletin önemini gördük, özellikle gruplarla yürüyenlerde bulunmalı diyorum.

knidos-murdala-17

Poyraz koydan Murdala’ya doğru yürüyüşe GPS’in gösterdiği rotadan yürümeye başladık, koyun doğu tarafında yamaca doğru işaretler görünüyor.