karali yürüyüşü

Karaali Vadisi – Fantastik Bir Doğa

datça doğasında trekking

Vadi büyük bir eğimle denize doğru uzanıyor, tabii bu da sarp arazilerde çağlayanlar oluşturuyor, kaygan kayaları dikkatle geçiyoruz. Ümit arkadaşımız için yeni deneyimler, yardımımızı istemiyor, büyük bir mücadele örneği gösterdi. Pamuklanlar ( ladenler ) bu günlerde dağları, yamaçları kaplamaya başladı, burada beyaz renklileri var, pembe ve mor renklerde de oluyor.

datça karaali deresi

Kayalardan çağlayarak akan sular, sıcak renklerde kayalar , yeşilin her rengi burada, bambaşka bir atmosfer. Hava oldukça sıcak ama su bol, sıkça şişelerimizi çağlayanlardan akan suyla tazeliyoruz.

Ekrem arkadaşımın çektiği fotoğraflardan, çok güzel görüntüler. Doğa bana göre canlılarla güzel, insan da buna dahil. Onunla inatlaşarak, ona zarar vererek değil, onun kanunlarına saygı göstererek onunla yaşamaktır bize yakışan, onun ülkesindeyiz, onun parçasıyız. Onu sevmek, korumak nefsimizle, hırsımızla mücadeleden geçiyor.

datça doğası

40 -50 metrede bir çağlayanı geçiyoruz, kayalar biçimleri ve renkleriyle çok güzeller. Bu yerlerde sular yokken yürümek bu denli zevkli olmaz, bu zamanlar ideal, doğanın canlandığı anlar. Derede su akışı bir zaman sonra kesilecek, bazı kaynaklarda yaz boyu sızıntılar oluyor, buradaki göletler yaban hayvanlarının su ihtiyacını karşılıyor.

zor vadilerde datça doğa yürüyüşleri

Ümit arkadaşım hemen önümde yürüdüğü için onun doğadaki mücadelesi gözlerimin önündeydi, Ekrem arkadaşım öndeydi. Vadinin başından denize ulaştığı yere kadarki mesafe 3,5 km ama bu mesafeyi aşmamız saatlerimizi aldı.  Aynı zamanda 10 km lik normal bir parkuru rahat geçerdik. Ümit Kırcalı arkadaşımız facebook’ta bu yürüyüşle ilgili izlenimlerini ve duygularını çok güzel anlatmıştı, o anları tekrar yaşadım. Yazdıklarının bir yerinde ” Ben yürümekten çok kaydım, düştüm, sularda debelendim
ama asla of demedim. Dere yatağının ortalarında Datça hurmaları başladı, bize pek geçit vermediler ama olsun, biz onlara hayran kaldık. Yamaçlara tırmandık, yol verdikleri yerde tekrar dere yatağına indik, şelalelere bakmalara doyamadan 4 saatlik bir inişten sonra denize kavuştuk. Hava çok sıcak, ben çok yorgun, deniz harika ” derken önünden geçtiğimiz berrak denizlere girememenin üzüntüsünü de belirtmiş oluyordu. Ümit hanım ve Ekrem arkdaşım için deniz bir tutku, her fırsatta yüzen kişiler. Bana su demeyin, yıllarca bir teknenin üzerinde onu seyrettiğim için olsa gerek..

karaali deresinde şelaleler

Datça doğasının mucizevi görüntüleri, yağmur sularıyla oluşan dereler, sarp arazilerden geçerken böyle görüntüler oluşturuyor. Hurmalıbük’e uzanan diğer bir sarp vadi Karasüleyman’da da bu gibi görüntüler vardır. Yürüyüşümüzün başında vadinin başlangıç kısımlarını gördük, sular akıyordu.