kızılbük yolu

Hızırşah Kızılbük Koyu’na Açılan Yollarda Yeni Yılın İlk Yürüyüşü

orman yolları

Bundan sonraki yürüyüşümüz olduğu gibi yeni açılan yoldan oldu.

Koydan sonra yol yukarılara doğru yokuş yukarı devam ediyor, dağlardan kıvrılarak devamlı yükseliyoruz.

Yol beklediğimm gibi çamurlu bir zemin değil, doğadaki malzemeden dolayı sert ve çamurlaşmayan bir malzeme. Karşılarda Kocadere vadisi, yukarılardan manzarayı seyrediyoruz, yürüdükçe virajlar karşımıza çıkıyor, u şeklindeki bu kıvrımlar yolu uzatıyor.

Bir ara karşılarda dik bir araziyi görüyoruz, gölgelerin içinde bir çağlayan akmaktaydı, yüksek çağlayanlar bu gibi yerlerde oluyor, . Daha önce gördüklerimizden biri mi diye bakınca görmediğimiz bir çağlayan olduğunu anlıyoruz. Yukarılardan görme şansımız oldu, çünkü vadide öyle yerler var ki yürüyerek ulaşmak çok zor, dağcı malzemeleri gereken yerler var.

karakzan şelalesi

Biraz daha ileride suyun yükseklerden akarken çıkardığı sesler kulağımıza geldi, karşıda Karakazan dediğimiz kuyu gibi dik bir yerden akan çağlayan vardı. Yolun hafif eğimli bir kısmından çağlayana indik. Yıllardır çağlayanın tabanına inerek fotoğraflar çektik, bu kez buna kalkışmadık. Geçen yıl iple inmiştik, çok tehlikeli bir yer, kaygan kayaların olduğu dik bir araziden inmek gerekiyor. Çağlayanın asıl güzelliği o zaman görülüyor, çağlayan etrafında da dikkati olmak gerekir, yanlış bir hareket üzücü sonuçlar doğurabilir. Bu açılan yolla şelalere ulaşmak çok kolay, suyun sesi şelalelerin gücünü de gösteriyor.

kızılbük vadisi

Yol bir türlü bitmek bilmedi, çamların arasında temiz havayı ciğerlerimize çekerek yürüdük. Sarp arazilerde eni 5 – 6 m ye ulaşan düzgün bir yol.

Yolun bitiminde bir kavşağa geliyoruz, sağa doğru giderseniz Domuzçukuru’na doğru giden buna benzer bir yol var, biz Aşlama tarafına yolumuza devam ettik. Bu düzlüklerde arı kovanları var, bu temiz havada, bu güzel arazilerde en saf ballar üretiliyor. İşte böyle Kızılbük’ten buraya kadar 5 km yürümüşüz. Bu yollar doğaya ne kazandıracak veya kaybettirecek zamanla göreceğiz. Doğa yürüyüşü yapmak için uygun, kaybolma tehlikesi yaşamadam saatlerce yürüyebilirsiniz. Zorlu yollardan ulaşılan çağlayanları görmek zor değil ama bizim için doğa yürüyüşleri yaptığımız patikaların verdiği tadı vermiyor.