doğa yürüyüşü

Eski Datça’dan Hayıtbükü’ne Yürüyüş

karia-yolu-yuruyusu-49

Hayıtbükü göründü ama bu saatlerde güneş o taraflarda olduğu için o güzelim manzaraları kaçırıyoruz. Yol aynı şekilde kırmalık küçük taşlarla kaplı, zemin çok kuru, dik bir vadiden aşağıya doğru iniyoruz.

karia-yolu-yuruyusu-50

Yolumuzun üzerinde akan bir dere, yüzümüzü yıkayıp serinliyoruz, kurbağa vıraklamaları suyu içmemi engelliyor ama mecbur kalsak içeceğimiz bir su. Diğer tarafta bir başka dere akıyor, suyun sesi geliyor, kurbağalar koro halinde sesler çıkarıyor.

karia-yolu-yuruyusu-51

Biraz indikten sonra bir başka dere ile karşılaştık, geçmiş yıllarda buraya geldiğimizde bu sular yine akıyordu.

karia-yolu-yuruyusu-52

Kızıbük değirmenlerinin olduğu dereye iniyoruz, biraz gidince işaretler sağ tarafı gösteriyor, o kısımlar otlarla ve dökülen çöplerle kaplı, otların arasından yükseğe çıkınca yol işaretleri görünüyor. Bu kısımlarda işareti kaybetseniz bile sonuçta Hayıtbükü koyu biraz ileride, yolu belli.

karia-yolu-yuruyusu-53

Tarlaların arasından Hayıtbükü’nü Kızılbük’e bağlayan yola çıkıyoruz.

karia-yolu-yuruyusu-54

Tepede koyun manzarası her zamanki gibi güzel, Gabaklar turistik tesisi portatif iskelesini kurmuş, kum sahil tertemiz görünüyor.

ekrem ipek

Ve Hayıtbükü sahili, yürüyüşün sonunda huzurlu bir dinlenme, buradan minübüslere binerek Datça’ya dönmekti niyetimiz ama son minübüs saat 15.00 teydi, yetişemedik. Neyse şansımız yaver gitti öğrencim Ali Acar vasıtasıyla şehre dönme fırsatı yakaladık. Artık bu yürüyüşlerde bu şekilde yardımlara ihtiyacımız var, kendisine çok teşekkürler. Öğrencilerimizin yardımları benim için çok daha bir anlamlı.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

3 yorum

1. merhaba, haziran basında datca da olacagım ve trekkinge katılmak istiyorum. o dönem datça yolunda yürüyüş etkinliği var mı acaba.. tesekkurler

1. Yürüyen arkadaşlar olabilir, o zamanlarda yürüyüşümüz olursa haberiniz olur. Artık havalar oldukça sıcak geçiyor, değişik şekillerde aktiviteler yapmaya çalışacağız.

2. Merhaba agustos ayında 5 günlük kamp yapmayı düşünüyoruz sessiz sakin kamp araçla inebilecegimiz koylar varsa yardımcı okursanız sevinirim.tesekkurler