yazıköy murdala yürüyüşü

Değirmenbükü – Murdala Karia Yolu Yürüyüşü

yazikoy-murdala-8

Dereden yukarıya çıkarak patika yolu takip ettik, ilerideki vadiye doğru gidiyoruz, başka bir yerden yürümek zor zaten. İlerideki yamaçlar piren dediğimiz mor renkli güz çiçekleriyle kaplıydı, geçmişte bizim evimizin yanında da bunlar çoktu.

yazikoy-murdala-9

Kırmızı – beyaz Karia yolu işareti ve arkadaşımın yolumuz boyunca sıkça yaptığı taş baba görülüyor, dere içindeki dar patika yoldan yürüdük. Kuş sesleri etrafı çınlatıyordu, bir de arıların vızıltısı. Bal arılarını umursamıyoruz, çiçeklerin üzerinde polen toplarken zarar verdiklerine  rastlamadım. Bu yol üzerinde ilk kez başıma gelen bir olay, eşek arılarının yuvalarının içinden geçmemiz oldu. Hakikaten gergin anlardı, daracık patikanın kenarına yuvalanmışlar, başımızın etrafında onlarcası, vücudumuz arıların içinde kaldı. Arkadaşım sayesinde arı korkusunu yenmemiş olsaydım kendimi dağlara vururdum, o geçince ben de geçtim. Tehlikeli bir durum, küçük bir tehdit sezseler onlarcası tarafından sokulmamız hiçten değildi, bir şey de yapamazdık. Bu yürüyüşte  arı kovanlarının önünden birkaç kez geçmemiz gerekti, bir metre kadar yakınlarından geçtiğimiz oldu, sakin bir şekilde dümdüz yürüyoruz. Eskiden olsa yolumu değiştirirdim , Ekrem arkadaşımın birkaç kovan arısı var, onun yanına ve diğer arıcıların yanına gittiğimde o kadar korkulacak bir durum olmadığını gördüm.

yazikoy-murdala-10

Yukarıya doğru tırmanıyoruz, Karia yolu işaretleri yerlerde veya çalılların arasında olabiliyor. İşaretlere bakarak yürüyen arkadaşlara tavsiyemiz işareti bir müddet sonra göremezseniz devam etmeyin, geri dönüp başladığınız yeri araştırın, mutlaka doğru yön karşınıza çıkacaktır. Tanımadığınız doğada basit gibi görünen bu bilgi önemlidir.

yazikoy-murdala-11

Bu kısımlarda parkur Akçakesmik adı verilen makilerle kaplı, bunlar pinar denen makilere benziyor ama yaprakları yumuşak ve dikensiz.Yokuşun sonunda bir düzlüğe geliyoruz, buraya şimdiye dek 4. gelişim, büyük yuvarlak bir kaya var, büyük kayanın yanınaki işaretler bulunan diğer bir kayanın yanından yolumuza devam ettik.

yazikoy-murdala-12

Poyraz limana doğru bir iniş başlıyor bu kısımdan sonra, Poyraz liman’a yörede Bükceğiz diyorlar, bu isimde Akdeniz tarafında da bir koy  var. Yarımada’da bu şekilde değişik yerlerde aynı isimlerin kullanıldığını sıkça gördüm. Ben Poyraz liman diyorum, denizcilerden dolayı, Yarımada’nın bu kısımlarında kuzey doğu’dan esen Poyraz rüzgarlarına kapalı bir kaç koydan biri.

yazikoy-murdala-15

İnanılmaz güzel bir parkurda, el değmemiş bir doğanın içinde, birbirinden güzel manzaraları seyrederek yürüyoruz. Arkadaşım bu parkurda ilk kez yürüdüğü ve bu güzellikleri gördüğü için daha heyacanlı. Birlikte fotoğraflar çekiyoruz, artık arkadaşım da güzel fotoğraflar çekiyor, bu sayede benim de fotoğraflarım oluyor.