dağlar seslenince

Dağlar ve Badem çiçekleri

daglar-seslenince-27

Mağaraların ve bu gibi kovukların oluşmasına yardım eden en önemli kaya türü kireçtaşlarıdır. Eskilerin kalker dediği bu kayaların içindeki çatlaklar, oyuklar mağara oluşumunda etkili oluyor.  Kireçtaşlarının yarık ve çatlaklarından sızan yağmur suları, daha önce aktığı topraktan aldığı asitsel özelliklerle kireçtaşlarını eriterek bu görüntüleri ortaya çıkarıyor. Bazen tavanlarda sarkıklar oluşuyor, burada da bu oluşum dikkati çekiyor.

daglar-seslenince-28

Mağaradan sonra kayalıkları takip ederek yürüdük, başka bir mağara var mı merak ettiğimiz bir konuydu.

daglar-seslenince-29

Başka bir oyuk veya mağara oluşumu görünmüyordu, dağın zirvesine doğru gidebilmek için karşımıza çıkan dik kayalıkları bir yerden tırmanmamız gerekiyordu. Dönmek için geçti, bu kayalara çıkmak bir başka, inmekten bahsetmek istemiyorum. İki yıl önce bu dağda yaşamıştık, malzemesiz olarak çıktığınız yerden inemeyebiliyorsunuz. Yardımlaşarak bir yere kadar indik, o anlar hala hafızamda duruyor. Bazen buralardan geçerken arkadaşlara indiğimiz yerleri gösterirken bir daha inermiyiz sorusu  kafamda oluşuyor. Tabii bu o anki ortama, o andaki psikolojik duruma da bağlı, bakıyorum bir daha çıkmam, inmem dediğimiz yerden inivermişiz.

daglar-seslenince-30

Tırmanış için vadi gibi bir yeri seçtik, kayalar basamak gibi yukarılara doğru uzanıyordu ama buradan göründüğü gibi değil tabii. Bazen bir ayakkabı genişliğinde bir kayaya basıyorsunuz, oldukça dik bir yüzey var karşınızda, elimi sokacak bir yarık veya çıkıntı olsa sorun yok, geniş düz kayalar. Gergin ve çok dikkatli olduğum, adrenalin yüklendiğimiz anlar. Hatanın kabül görmediği yerler, metrelerce uçurumlar aşağıya doğru uzanıyor.

daglar-seslenince-31

Üç yüksek kayalığı arka arkaya geçtik, her kayalığa çıktıktan sonra aşağıya bakıyoruz, buradan mı çıktık dediğimiz anlar. Bazen soranlar oluyor bu yaşta oralarda ne işin var diye, ben de bir bilebilsem, dağların büyüsü mü çağıran. Yaşamla ince bir çizgi, o tehlikeyi aştıktan sonra inanılmaz bir rahatlama oluyor, önümüzdeki engeller, zorluklar artık önemini kaybediyor. O gün oldukça kötü bir rüya görmüştüm, tam kayalarda sık, sık aklıma geldi. Yine böyle dağlardaydık arkadaşımla, kayalık yerlerde. Rüyalar beni etkilemez ama rüyanın arkasından kendimizi bu kayalıklarda bulunca farklı oldu. Kendimden emin olamadığım yerlerde arkadaşımın yardımını istedim, bu gibi yerlerde tedirginlik ve kararsızlık iyi bir şey değil. Malzemelerimizin daha önce de belittiğim gibi olumsuz etkileri oluyor, daracık bir alanda kayalara doğru kendimizi yapıştırıyoruz, denge çok önemli, malzemeler ters yönden asılıyor veya araya falan girdiği oluyor.

daglar-seslenince-32

Aşağıda tüm Betçe manzarasını görüyoruz, fotoğrafta Yakaköy görünüyor.