Cennet Koylara Tekne Gezisi

Datça’mızın doğa harikası koylarının birçoğuna yürüyerek gittim ama birçok tatilcinin bir gününü ayırdığı tur tekneleriyle koylara gitmek nasip olmamıştı. 19 Temmuz sabahı bu deneyimi yaşamak üzere limana gittim.

koy-gezisi-55

Datça limanından değişik yerlere düzenlenen tekne turları var, bu turlarla yarımadayı ve çevresindeki doğal güzellikleri görme, bakir koylarda denize girme fırsatını buluyorsunuz. Benim Karayel-2 teknesi ile katıldığım bu tur, kısa tur denilen Palamutbükü turu. Karayel teknesi 2016 sezonunda hizmet vermiyor ama bu sayfam Datça tekne gezileri ile ilgili size bir fikir verecektir. Datça’ya gelip te bu gezilere katılmadan gitmeniz Datça’yı görmeden gitmeniz gibi bir şey.

datça limanı

Yolcular yerini aldıktan sonra hareket saatinde teknemiz Karayel-2 demir alarak hareket etti. Kaptamız Aysin Kara çekirdekten yetişme, bu suları iyi bilen bir arkadaşımız, uzun yıllardır teknesiyle Datça wwwine hizmet veriyor.

koy-gezisi-33

Limandan ayrılır ayrılmaz fotoğraf çekmeye başladım, benim gibi fotoğraf çeken, bu anları kaydeden arkadaşlar da vardı. Bu yolculuk o çok sevdiğim maviye yapılan bir yolculuk, mavinin her tonunu görme, fotoğraflama fırsatı yakaladım.

koy-gezisi-34

Bir zamanlar Topan adamızın olduğu yerden geçiyoruz, şimdi buraya marina yapılıyor. Karşıdan bakılınca bir denizaltı gibi görünüyor. Tamamlandığında nasıl olacak merakla bekliyoruz. Rotamız İnceburun, balıkçı teknemle bu rotada yıllarca gittim, geldim.

Cennet koylara yolculuk

koy-gezisi-35

Kargı koyunun açığından geçiyoruz, Kargı’dan İnceburun’a kadar Çetisuyu, Gökliman (Akvaryum), Armutlusu, Moskofini, İncirliğin, Yassıyer, İnceburun gibi isimleri olan yerler var bu isimleri yörenin balıkçıları ve denizcileri bilir. Giderken bu yerlerden hiçbirine uğramadan  İnceburun’a gidiyoruz.

koy-gezisi-36

İnceburun feneri, buralarda balık çok olur, hep geldiğimiz yerlerdi. Burunlar akıntılı yerlerdir plaktonlarla beslenen balıklar buralara akın eder, tabii onları takip eden büyük balıklar da peşlerinden. O gün geçerken de  sular sıçratarak, zıplayarak giden balıklar gördük.

koy-gezisi-37

Dilek Mağarası

İnceburun’u döndükten sonra Domuzçukuru’na doğru yol alıyoruz. Kel burnu döndükten sonra yolumuz üzerinde Dilek Mağarası var, tekneler tornistan yapıp içeriye kadar girip çıkıyorlar. Bizden önce giren gezi teknesi çıkarken biz mağaraya doğru yaklaşıyoruz.

domuzçukuru dilek mağarası

Tekneler mağaraya yaklaşıp fazla durmadan çıkıyorlar, giriş – çıkış oldukça hızlı oluyor, birkaç fotoğraf çekinceye kadar çıkıverdik.