baharların en güzeli

Baharların En Güzeli

bahar inekleri

Uzun otların arasında otlayan bir inek ve hemen yakınında gölgelik bir yere uzanmış Mehmet Şaşmaz’ı gördük. Selamlaşarak geçtik. İlerlerde evlerin çatısı görünüyordu, bir kısmı eskiden kalma yapılar.

kumyer antik kuyu

Çok uzun yıllardan bu yana insanların su ihtiyacını karşılayan bir kuyu, kuyunun kenar taşlarında yılların izini görüyoruz, su çekerken oluşan ip izleri. Kuyuda hala su var. Kuyunun içindeki taş döşeme usta bir taş işçiliğini gösteriyor. Kuyunun önünde hayvanların su içmesi için mermerden yalaklar vardı.

datça kumyer arazileri

Çok güzel yerler, bu yerleri alıp çevirenler, taş duvarlar örenler bizleri üzüyor. Bahçeler arasında hiçbir engel yok, kimse kimsenin malına dokunmaz, arazi kavgaları olmaz. Öyle bir yer burası.

kumyer bahçeleri

Yolumuz üzerinde badem toplayanlarla karşılaşıyoruz, bir tanesi  tam yolun ortasında. Yaklaşıp tanışıyoruz Palamutbükü’nden Cem Ceylan . Pazar günü ve havanın güzel olması nedeniyle tarlası, bahçesi olanların birçoğu zamanını bu şekilde değerlendiriyor. Çağlalar da hızla badem olmaya doğru yol alıyor, çağla toplama açısından son günler. Bir tesadüf sonucu bugün yolumuzun buraya düşmesi bizi çok mutlu etti, Datça baharının en güzel zamanları, yol kenarları değişik renk ve cinste çiçeklerle kaplıydı.

palamutbükü dostlar restoran

Kumyer yolunda çağla toplarken karşılaştığımız Şerafettin Yılmaz, Bursalı, arkadaşının bahçesinde yardım ediyorum dedi. Pazar gününü yeşilliklerin içinde geçiren şanslı kişilerden.

Kumyer’den Palamutbükü’ne geldik, bu güzel doğanın içinde gezerken acıkmışız, bir şeyler yiyelim dedik. Dostlar restoranın önünden geçerken Tayyar Toksöz arkadaşımızı gördük, bize bir şeyler hazırlamasını rica ettikten sonra geçen günlerde oturduğumuz ılgın ağaçlarının altında, sahile bakan masaya oturduk. Çok güzel bir ışık vardı, hava çok güzeldi, temiz bir palamutbükü havasını solumaktan mutluyduk.

Zaman sınırlı, yarının ne getireceği belli değil, içinde bulunduğumuz güzellikleri, imkanları değerlendiriyoruz. Yaşadıklarımı anı defterine not eder gibi sayfalarımda paylaşıyorum. Acılar, sıkıntılar her zaman yanıbaşımızda, çok kısa bir zamanda mutlulukların üzüntüye dönüşebileceği bir dünya ama ne olursa olsun yaşamın devamlılığını sağlayan güzellikleri ve umutları çoğaltmamız gerekiyor. İletişim çağındayız her şeyden saniyeler içinde haberimiz olabiliyor, kötü haberler, acılar, umutsuzluklar öyle çok işleniyor ki ! Onlara inat güzel görüntüleri, umut verici haberleri paylaşmak istiyorum.

palamutbükü'nde yemek molası

Tayyar arkadaşımız öğretmen arkadaşım Saffet Toksöz’ün kardeşi, kendisiyle Kış yüzme maratonu vasıtasıyla tanıştım. Yıllar önce kış yüzme maratonunun az sayıda yüzücüyle yapıldığı zamanlar, medyanın da fazla ilgisi yoktu. Ben yıllarca onları izledim, bu etkinliği duyurmaya çalıştım, şimdi yüzlerce kişinin katıldığı büyük bir organizasyon. İşte Tayyar arkadaşım ilk günden beri bu etkinliğe katıldı fakat bu yıl yarışmaya birkaç gün kala rahatsızlanıp katılamadı, antremanlar sırasında üşütmüş. Yemeklerimizi yedikten sonra güzel bir çay iyi gider dedik, Palamutbükü mavisi deniz yanıbaşımızda, biraz ileride balık tutan birisi var, onu izliyorum. Bir zamanlar ben de sahillerde az koşmadım diyerek içimden geçiriyorum, balık tutacağım diye. Şimdi öylece durup beklemek yapacağım bir iş değil, her şeyin bir zamanı oluyor. Aslında balık tutma bahane, dalıp gidiyorsun mavilere, hayallerle, düşüncelerle geçen bir zaman. Dinlendiriyor, sakin düşünmeni sağlıyor.