Bağla Koyu Gezisi

gezen adam ve arkadaşları
23 Mart Çarşamba günü Datça’da kuvvetli bir lodos fırtınası vardı, bir gün önce telefonla konuştuğum doğa yürüyüşçüsü Serdar Ölez ve arkadaşlarıyla Tadım Cafe’de buluştuk. Serdar Ölez ve arkadaşları Balıkaşıran’dan başladıkları Karia Yolunu Knidos’a kadar yürümek amacıyla Ankara’dan gelmişler, 25 kg ağırlığındaki sırt çantaları ile Balıkaşıran’da inerek yürümeye başlamışlar. Bir gece Eksera koyunda çadır kurmuşlar, bana telefon ettiğinde Karaköy’e gelmişlerdi, Körmen – Mersincik parkuru ile ilgili bilgi almak istediler, yağmurda falan sığınacak bir yer var mı gibisinden soruları oldu. Hava durumu fırtınayı ve kuvvetli bir yağmuru gösteriyordu. Ankara’dan kalkıp böyle bir yürüyüşü planlamışlar, deneyimli, gerekli donanıma sahip arkadaşlar. Tabii hava durumu doğal olarak insanı biraz kaygılandırıyor. Bu konuşmamızın ertesi günü sabahı Serdar arkadaştan telefon geldi, programıızı iptal ettik dediler, 23 Mart günü buluşmamız böyle oldu. Fırtınalı havada ne yapılır, genelde evdeyimdir ama o gün arkadaşlarla buluşup epey bir zaman sohbet ettik, ayrılma zamanı geldiğinde zamanın nasıl geçtiğini anlayamamıştık. Serdar arkadaşın Gezen Adam isminde web sitesi var, ülkemizin birçok yerini geziyor, doğada yürüyor. Sohbet esnasında yağmura yakalandıklarını, ve oldukça ıslandıklarını öğrendik, yürüyüşlerini iptal etmelerinde bunun etkisi olabilir diye düşündüm sonradan. Onlardan ayrıldıktan sonra fırtınanın video görüntüsünü çektim, hava soğuktu, rüzgar insanın içine kadar işliyordu. O gece gökyüzünü kaplayan koyu bulutlar beklenildiği gibi yağmuru getirmedi.

datça'da bahar

Fırtınalı havanın  ertesi günü, parçalı bulutlu bir hava vardı,  sabah Ekrem arkadaşımla buluşup biraz hava alırız, sohbet ederiz diye düşündüm, telefon ettiğimde öğrencim Mustafa Dede ile Perili Köşk sahilinde yürüyoruz dedi. Bir de Dağ keçisi gördük falan deyince, bekleyin geliyorum dedim. Zaten kahvaltımı yapar yapmaz onunla buluşmaktı niyetim. Kısa bir zaman sonra Adaburnu sahiline geldiğimde arkadaşlarım oradaydı. Telefonda Dağ Keçisi olayını yanlış anlamışım, gelirken bir yandan da düşünüyordum, bunlar Adaburnu önlerindeki adalarda keçi görüp dağ keçisi sandılar herhalde diye aklımdan geçiyordu. Bir zamanlar adalara, ıssız yerlere keçi bırakırlardı, zaman zaman rastlamıştım, arada bir teknelerle su götürürlerdi, öyle bir durum mu diye de düşündüm. Neyse arkadaşlarımla buluştuğumda keçinin sahilde gördükleri ölmüş bir keçi olduğunu anladım, dünkü büyük dalgalarla buralara kadar gelmişti. Sıra dağ keçisi mi onu anlamaktı. Keçiyi gördükleri yer Gebekum sahili imiş, arabaya atlayarak oraya doğru yola çıktık.

bagla-gezisi-3

Sahilden birkaç yüz metre uzaklaşır uzaklaşmaz Datça baharının o güzel görüntülerine karşı koyamadık, durduk ve bu fotoğrafları çektim. Tabii çok güzel görüntüler vardı ama burada konuyu anlatmama yarayacak fotoğrafları tercih ediyorum. Sarı, beyaz papatyalar, gelincikler, çiçek açmış adaçayları, ismini bilmediğim birçok çiçek bir aradaydı.

pembe pamuklanlar

Nisan ayında pamuklan çiçekleri kendini gösterir, şimdiden birçok yerde açmışlar.

emecik adaburnu'nda bahar

Dallama papatyaları gruplar halindeydi, aralarında mor renkli çiçekler vardı. Yeşil çimenlerin içinde  otlayan inekler kompozisyona ayrı bir güzellik katıyordu. Bahar artık Datça’nın her tarafında değişik görüntülerle karşımızda.

bagla-gezisi-6

Değişik kompozisyonlar yakalamaya çalışırken hayvanlarına bakmak üzere gelen bayan da kompozisyonun içinde yerini alıyor.

datça kebekum sahili

Daha sonra keçi ölüsünü görmek üzere Gebekum sahiline geldik, hafif bir esinti vardı, dünkü dalgalardan geriye hoş bir ritimle sahile vuran dalgalar vardı. Dalgaların sesini dinleyerek, sahilde oluşturdukları desenleri izleyerek yürümek oldukça dinlendirici.